Polityka firmy

Polityka jakości

POLITYKA JAKOŚCI PKP LHS sp. z o.o. w Zamościu

Celem strategicznym naszej firmy jest utrzymanie pozycji jednego z kluczowych podmiotów w zakresie obsługi kolejowych przewozów towarów pomiędzy Polską a Ukrainą. Jakość stanowi dla nas czynnik decydujący o sukcesie, dalszym rozwoju i pozycji naszej firmy na rynku. Najwyższą jakość naszych usług osiągniemy poprzez:

  • systematyczne ustalanie oraz konsekwentne spełnianie potrzeb i oczekiwań klientów, wzajemnych umów i porozumień, obowiązujących wymagań prawnych oraz wykorzystywanie wyników oceny zadowolenia klientów do podejmowania działań na rzecz wzrostu  tego zadowolenia,
  • zapewnienie zgodności polityki jakości i celów dotyczących jakości z kontekstem Spółki oraz strategicznymi kierunkami jej działalności,
  • efektywne korzystanie z potencjału linii szerokotorowej łączącej Polskę z krajami Europy Wschodniej i Azji,
  • maksymalne wykorzystanie infrastruktury technicznej do obsługi klientów,
  • utrzymanie wymaganego stanu technicznego całej infrastruktury, ciągłą jej modernizację i rozwój,
  • realizację projektów inwestycyjnych decydujących o rozwoju Spółki,
  • efektywne wykorzystanie potencjału ludzkiego poprzez ciągłe podnoszenie kwalifikacji pracowników,
  •  zapewnienie zintegrowania funkcjonującego systemu zarządzania jakością z procesami biznesowymi Spółki,
  • systematyczne określanie, monitorowanie i przeglądanie oraz skuteczne zarządzanie informacjami dotyczącymi zmieniających się czynników zewnętrznych i wewnętrznych (kontekstu Spółki), w tym wymagań stron zainteresowanych, istotnych dla naszych celów, strategii działania, dla systemu zarządzania jakością oraz mających wpływ na zdolność Spółki do osiągnięcia zamierzonych wyników i do zwiększanie zadowolenia klientów,
  • promowanie stosowania podejścia procesowego oraz podejścia opartego na ryzyku oraz komunikowanie znaczenia skutecznego zarządzania jakością i zgodności z ustalonymi wymaganiami systemu zarządzania jakością Spółki,
  •  zapewnienie, aby funkcjonujący system zarządzania jakością osiągał zamierzone wyniki oraz ciągłego doskonalenia jego skuteczności,
  • angażowanie, kierowanie i wspieranie osób, które mają wpływ na skuteczność zarządzania jakością,
  • wspieranie innych właściwych członków kierownictwa w wykazywaniu przywództwa w obszarach ich odpowiedzialności.

Spółka posiada wdrożony i certyfikowany system zarządzania jakością spełniający wymagania normy ISO 9001:2015 na świadczenie usług w zakresie przewozu kolejowych przesyłek towarowych w komunikacji krajowej i międzynarodowej oraz zarządzanie infrastrukturą kolejową LHS.

Certyfikat jakości ISO 9001:2015

Certyfikat jakości ISO 9001:2015 aneks 1
Certyfikat jakości ISO 9001:2015 aneks 2

Polityka bezpieczeństwa

Wykonywana działalność PKP Linia Hutnicza Szerokotorowa spółka z o. o. jako zarządcy infrastruktury kolejowej oraz przewoźnika kolejowego rzeczy pełniącego jednocześnie funkcję użytkownika bocznic kolejowych, nierozerwalnie związana jest z nadrzędnym celem, jakim jest zapewnienie najwyższego poziomu bezpieczeństwa kolejowego. Dzięki Zintegrowanemu Systemowi Zarządzania w tym Systemowi Zarządzania Bezpieczeństwem (SMS), zgodnie z Technicznymi Specyfikacjami Interoperacyjności (TSI), regulacjami Unii Europejskiej, umowami międzynarodowymi i przepisami krajowymi oraz regulacjami wewnętrznymi oddziaływującymi na bezpieczeństwo w transporcie kolejowym, gwarantujemy wysoką jakość oraz bezpieczeństwo świadczonych przez nas usług i wykwalifikowaną kadrę pracowniczą. Każdy pracownik Spółki, bez względu na rodzaj, charakter i miejsce pracy ma obowiązek pełnej znajomości priorytetów bezpieczeństwa oraz aktywnego udziału w ich wdrażaniu.

Poprzez Zintegrowany System Zarządzania w tym System Zarządzania Bezpieczeństwem pragniemy zapewnić:

  • Optymalne bezpieczeństwo świadczonych przez nas usług bez rezygnacji z jakości;
  • Zadowalający poziom wskaźników bezpieczeństwa;
  • Przestrzeganie norm i przepisów prawnych w zakresie bezpieczeństwa kolejowego;
  • Bezpieczną pracę pracownikom i współpracownikom;
  • Bezpieczeństwo innych uczestników systemu kolejowego współpracujących w realizacji usług przewozowych;
  • Współpracę z innymi przewoźnikami kolejowymi, zarządcami infrastruktury kolejowej oraz użytkownikami bocznic kolejowych w ramach realizacji wspólnych celów bezpieczeństwa;
  • Zapewnienie pozyskiwania towarów i usług w zakresie działalności krytycznej dla bezpieczeństwa zgodnych z TSI i/lub normami i regulacjami krajowymi;
  • Zapobieganie wypadkom przy pracy i chorobom zawodowym;
  • Dążenie do stałej poprawy bezpieczeństwa i higieny pracy oraz ciągłego doskonalenia działań w tym zakresie;
  • Stałą identyfikację zagrożeń i minimalizację ryzyka związanego z działalnością Spółki oraz podejmowanie działań na rzecz rozwoju świadomości kultury sprawiedliwego traktowania Just culture;
  • Minimalizowanie ubocznych skutków działalności Spółki dla środowiska;
  • Propagowanie zasad kultury bezpieczeństwa, polegającej na wysokim poziomie zaufania i szacunku pomiędzy pracownikami i kadrą zarządzającą oraz zaangażowaniu personelu w sprawy bezpieczeństwa na wszystkich poziomach działalności naszej Spółki.

Tak zdefiniowaną i rozumianą politykę bezpieczeństwa wraz z tworzeniem i rozwijaniem kultury bezpieczeństwa Zarząd PKP Linii Hutniczej Szerokotorowej sp. z o. o. oraz cała załoga zobowiązuje się realizować poprzez stałą aktualizację, ciągłe doskonalenie Zintegrowanego Systemu Zarządzania oraz podejmowanie proaktywnych działań w kwestii bezpieczeństwa. Przyjmując zasadę ciągłego doskonalenia gwarantujemy bezpieczne funkcjonowanie Spółki, dziś i w przyszłości z korzyścią dla nas, naszych Klientów oraz innych uczestników systemu kolejowego.

Polityka utrzymania

PKP Linia Hutnicza Szerokotorowa spółka z o. o. jako podmiot odpowiedzialny za utrzymanie, za nadrzędny cel przyjęła wykonywanie działalności związanej z zarządzaniem i utrzymaniem wagonów towarowych przy zapewnieniu najwyższego poziomu bezpieczeństwa.

Dzięki wdrożeniu Zintegrowanego Systemu Zarządzania w tym Systemu Zarządzania Utrzymaniem  (MMS) zgodnego z wymaganiami „Rozporządzenia Komisji (UE) nr 445/2011 z dnia 10 maja 2011 r. w sprawie systemu certyfikacji podmiotów odpowiedzialnych za utrzymanie w zakresie obejmującym wagony towarowe oraz zmieniające rozporządzenie (WE) nr 653/2007” zapewniamy, że eksploatowane przez nas wagony towarowe są utrzymywane zgodnie z Dokumentacją Systemu Utrzymania oraz z obowiązującymi wymogami prawnymi.

Poprzez wdrożenie Zintegrowanego Systemu Zarządzania w tym Systemu Zarządzania Utrzymaniem pragniemy osiągnąć:

  • Utrzymanie wagonów towarowych na najwyższym poziomie bezpieczeństwa zgodnie z wymogami prawnymi;
  • Skuteczne i efektywne zarządzanie wagonami towarowymi;
  • Ciągły nadzór nad aktualnością Dokumentacji Systemu Utrzymania oraz dokumentacji Systemu Zarządzania Utrzymaniem;
  • Zapobieganie zagrożeniom i zdarzeniom kolejowym poprzez ciągłą analizę danych pochodzących ze zdobytych doświadczeń w zakresie utrzymania, eksploatacji wagonów towarowych;
  • Korzystanie z usług sprawdzonych i kwalifikowanych wykonawców;
  • Zapewnienie bezpieczeństwa wszystkim uczestnikom systemu kolejowego;
  • Ciągłe podnoszenie kwalifikacji personelu odpowiedzialnego za utrzymanie wagonów towarowych;
  • Tworzenie i rozwijanie kultury bezpieczeństwa w Spółce poprzez stałą identyfikację zagrożeń i minimalizację wszystkich rodzajów ryzyka związanego z utrzymaniem wagonów towarowych oraz podejmowanie działań na rzecz rozwoju świadomości kultury sprawiedliwego traktowania Just culture.

Zarząd PKP Linii Hutniczej Szerokotorowej sp. z o. o. oraz cała załoga zobowiązuje się do realizacji przyjętej Polityki Utrzymania wraz z tworzeniem i rozwijaniem kultury bezpieczeństwa poprzez stałą aktualizację oraz ciągłe doskonalenie całego Zintegrowanego Systemu Zarządzania.

Zobacz również

  • PKP SA
  • Middle Corridor
  • Fundacja PKP
  • AEO
  • Kultura Bezpieczeństwa w Transporcie Kolejowym
  • GMP+

©2020 PKP Linia Hutnicza Szerokotorowa sp. z o.o.

Projekt i wykonanie: NetPartners