Wydarzenia

2018-02-07

Inwestycje PKP LHS w województwie lubelskim

7 lutego 2018 roku w Urzędzie Wojewódzkim w Lublinie odbyła się konferencja, w której uczestniczyli Wojewoda lubelski Przemysław Czarnek; pełnomocnik ds. rozwoju infrastruktury kolejowej, Tomasz Gontarz oraz prezes zarządu PKP LHS, Zbigniew Tracichleb przedstawili plan inwestycji kolejowych na linii szerokotorowej w województwie lubelskim.

Około 50 mln złotych to wartość dodatkowych środków finansowych, które dzięki inwestycji PKP LHS
i umowie z Europejskim Bankiem Inwestycyjnym trafią na Lubelszczyznę. Na województwo lubelskie przypada najdłuższy odcinek Linii Hutniczej Szerokotorowej – 123 km, co stanowi 31 proc. całej długości szlaku prowadzącego od granicy z Ukrainą do Sławkowa na Śląsku.

Na Lubelszczyźnie zlokalizowane są takie stacje jak Hrubieszów, Zamość Bortatycze, Szczebrzeszyn i Biłgoraj. W ramach inwestycji planowana jest modernizacja układów torowych oraz systemów sterowania ruchem kolejowym, a także budowa nowej mijanki Zamość Majdan oraz zakup maszyn torowych. Łączna wartość projektu inwestycyjnego to ok. 300 mln złotych, z czego ok. 114 mln złotych będzie przeznaczonych na prace w województwie lubelskim.

Łącznie, do 2025 roku przeznaczymy ponad 800 mln złotych na modernizację infrastruktury i taboru. Inwestycje na Lubelszczyźnie pozwolą zwiększyć bezpieczeństwo i przepustowość linii szerokotorowej. Pozwoli nam to podnieść prędkość przewozów i zapewnić jeszcze lepsze warunki naszym partnerom biznesowym, w tym lokalnym firmom – podkreśla prezes zarządu PKP Linia Hutnicza Szerokotorowa, Zbigniew Tracichleb.

Pod koniec stycznia spółka PKP LHS podpisała umowę z Europejskim Bankiem Inwestycyjnym w sprawie finansowania programu inwestycyjnego o wartości blisko 300 mln zł, z czego 121 mln zł wyniesie kredyt z EBI. Głównym celem projektu jest automatyzacja linii 65, która poprawi bezpieczeństwo prowadzenia ruchu pociągów i pracowników oraz pozwoli zwiększyć przepustowość.  Około 59 mln zł zostanie przeznaczonych na przebudowę układu torowego na stacji Zamość Bortatycze, rozbudowę stacji Hrubieszów, budowę nowej mijanki Zamość Majdan. Około 184 mln zł wyniesie koszt budowy kabla światłowodowego, instalacji sygnalizacji przejazdowej oraz rozbudowy komputerowego systemu sterowania. Projekt przewiduje również zakup maszyn dedykowanych do prac torowych na linii o rozstawie 1520 mm. Łącznie do 2025 roku PKP LHS planuje zainwestować w modernizację infrastruktury i taboru ponad 800 mln zł.


Przeczytaj także:

Zobacz również

  • PKP SA
  • Middle Corridor
  • Fundacja PKP
  • AEO
  • Kultura Bezpieczeństwa w Transporcie Kolejowym
  • GMP+

©2020 PKP Linia Hutnicza Szerokotorowa sp. z o.o.

Projekt i wykonanie: NetPartners